VGF&HKL szaklap

Így állítják fel a „csőszörnyet”

2019. december 6. | VGF&HKL online |  735 | |

Így állítják fel a „csőszörnyet”

Aki éjszaka autózott a napokban az M1-esn, az M0-áson vagy az M3-ason, és elhajtott mellette, biztosan nem felejti el azt a járműszerelvényt, amely egy hetven méteres vegyipari tornyot, vagyis kolonnát szállított a tiszaújvárosi vegyi kombinátba. A 148 tonnás toronyból több is kell a gyárba, egy korábbi kolonna beemeléséről szerencsére videó is készült. Mutatjuk, hogy megy ez.

Egy ilyen hatalmas cső leszállítása egyáltalán nem hétköznapi feladat, három napot szántak rá. Az összesen 96 méter hosszú és 309 tonnás szerelvény szerdán indult el gönyűi kikötőből, és ma hajnalban érkezett Tiszaújvárosba. A szerelvény kizárólag éjszaka közlekedhetett, legfeljebb harminc kilométer per órás tempóban, útját több mint húsz ember biztosította.

A csőbehemótot szállító járműszerelvény egy négytengelyes vontatóból, egy 8 tengelyes és egy 13 tengelyes THP-pótkocsiból, valamint egy nyolctengelyes toló vontatóból épült fel. Tengelyenként 8-8 kereke van, a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztják el. A kolonnát a két végén a pótkocsikon elhelyezett forgózsámolyokhoz lesz rögzítve hegesztéssel és láncokkal.

Horganyzott acélcső