VGF szaklap

Robot dolgozik az NKM ügyfélszolgálatán

2019. július 2. | Erdősi Csaba |  644 | |

Robot dolgozik az NKM ügyfélszolgálatán

Chatbotot helyezett szolgálatba az NKM Energia Zrt. a honlapján, és a társaság online ügyfélszolgálatán. A csevegőrobot egyelőre tanuló üzemmódban nyújt teljes körű és azonnali (7/24) segítséget az ügyfelek számára.

 Az NRG-1A chatbot egy számítógépes program, amely írásban kommunikál a felhasználókkal, és részben, vagy témától függően akár teljes egészében átvesz bizonyos ügyfélszolgálati szerepeket, feladatokat. A chatboton keresztül az általános tájékoztatáson felül az ügyfelek hozzáférnek az ügyfélszolgálatok listájához, valamint nyitva tartásához.

A beérkező kérdések alapján folyamatosan fejlesztik és frissítik a válaszokat. A jövőben az NKM egyik fő célja az lesz, hogy digitális platformokon keresztül számos olyan lehetőséget elérhetővé tegyen, amelyek a valós igények alapján megkönnyítik az ügyintézést ügyfelei számára.

Teszteltük a robotot mi is, hogyan funkcionál bizonyos kérdésekben. Az első ominózus kérdés a „Gázterv?”. Erre a robot az alábbi válaszokat adta: „Sajnos nem értem a kérdést. Én csak egy robot vagyok, kérlek fogalmazz egyszerűen, röviden, úgy könnyebben megértem, mit szeretnél kérdezni.”

Pontosítottuk a kérdést: „Hogyan tudok gáztervet beadni?” Erre már konkrét válasz érkezett: „Mobilalkalmazáson, online ügyfélszolgálaton, illetve telefonon tudsz diktálni.”

A jövőben az NKM egyik fő célja az lesz, hogy digitális platformokon keresztül számos olyan lehetőséget elérhetővé tegyen, amelyek a valós igények alapján megkönnyítik az ügyintézést ügyfelei számára – írja a portál.

Közműnkm

Kapcsolódó

Ilyen, amikor nagyot durran egy vízvezeték