Gépészfórum – Reklám, marketing, kapcsolattartás
2004/9. lapszám | VGF&HKL online | 2680 |
Figylem! Ez a cikk 21 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
Hogyan választunk terméket, szolgáltatást, partnert? Természetesen ismeretség-ismertség alapján. A kérdés csak az, hogyan ismerjük meg a szóban forgó „árut”.
Manapság
Manapság ezer meg egy módja van annak, hogy egy szakcég eljuttassa üzenetét célcsoportjának. Mindenekelőtt azonosítania kell azt a kört, akivel kommunikálni kíván, aztán ennek alapján dönthet az igénybe vehető eszközökről. Vannak olyan vállalkozások, amelyek szinte láthatatlanul működnek; ezek nem hirdetnek, nem szerepelnek, mert partnereik köre szűk és specializált, lényegében személyes ismeretség alapján épül fel a rendszerük. A másik véglet a szakembereknek, de még inkább végfelhasználóknak szolgáltató cég, amely a tévétől a szaklapokig mindenhol jelen van.
Mi a legjobb, hogyan tájékozódhatunk okosan, mi az, amire érzékenyebben reagálunk? Az, ha elolvasunk egy cikket, meghallgatunk egy előadást vagy kapunk egy szakmai tájékoztatót levélben? Ezt mindenki maga dönti el. Az alábbiakban néhány szakcég PR-hitvallását olvashatják arról, hogy ők milyen módszereket használnak. Nem érdektelen elolvasni a véleményüket, mert egy fontos dologra világítanak rá: minden cég a kapcsolataiból él meg, és aki ezek ápolását elhanyagolja, annak vállalkozása hanyatlásnak indul.
A témát internetes honlapunkon is boncolgatjuk. Írjon nekünk a www.vgf.hu honlapon található fórumunkra szeptember folyamán arról, melyik kapcsolattartási módszer a legszimpatikusabb önnek, milyen gátakba ütközik, és milyen pozitívumokkal találkozik. Mi megpróbálunk válaszolni a kérdésekre, felvetésekre, sőt problémái, kapcsolatteremtési gondjai ügyében is segítséget nyújthatunk.