Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

A szervező értékel

2005/6. lapszám | VGF&HKL online |  2747 |

Figylem! Ez a cikk 19 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Az idei, első alkalommal önállóan megrendezett Hungarotherm szakkiállítás mérlegét négy nappal a zárás után felelőtlenség lenne megvonni. A több mint 300 kiállító és a látogatók véleményének megismerésére, azok összegzésére és a következtetések levonására csak a SZONDA IPSOS felmérés elkészülte után tudunk vállalkozni.

Tisztelt Szerkesztőség!

A közvélemény-kutatás és a piackutatás, a felmérések készítése ugyanis egy külön szakma, ezért óva intenék mindenkit attól, hogy a saját maga „eszkábált” kérdéseket feltéve, a reprezentativitás alapkövetelményét figyelmen kívül hagyva, különböző céloknak megfelelően, önkényesen vonjon le következtetéseket. Addig is néhány fontosnak tartott tényről már most szeretném tájékoztatni a VGF tisztelt olvasóit:

  1. A Hungarotherm esztétikai megjelenése, hangulata – a kiállítók igényességének is köszönhetően – soha ilyen színvonalas nem volt.
  2. A kiállító cégek összetétele messze jobb volt, mint a konkurens bécsi Aquatherm-é.
  3. A látogatók száma meghaladta a 16 000 főt, ami szakkiállítás révén jónak mondható. A csak prospektusgyűjtő magánlátogatók távolmaradtak, így a szakmai tárgyalásokat semmi nem zavarta. További elemzést igényel annak megállapítása, hogy a Construmára váltott és a Hungarothermre is érvényes jegyekkel a Hungarotherm-re kilátogatók száma miért maradt el a várttól, csupán mintegy 6000-en éltek ezzel az ingyenes belépési lehetőséggel.
  4. A szakmai szövetségek kivétel nélkül elégedettek voltak a kiállítással, annak szakmaiságával.
  5. A szakmai konferencia kitűnően sikerült, a 250 fős konferenciaterem színültig megtelt.
  6. A külföldi részvétel aránya kiemelkedően magas (20%) volt, az általuk elfoglalt terület 52%-kal haladta meg az előző Hungarothermét, ami elsősorban a szakvásár jelleg erősödésének volt köszönhető.
  7. A Hungarotherm önálló időpontban való megrendezésével a korábbi évek legnagyobb problémáját jelentő forgalmi dugókat sikerült teljesen kiküszöbölni, illetve minden kiállítónak a legjobb pavilonokban, az általuk kért nagyságú és minőségű standokat tudtuk kiosztani.
  8. Néhány információ a Hungexpo Rt.-nek a Hungarotherm kiállítóinak érdekében végzett reklám-sajtó-PR munkájáról:
    • 58 alkalommal tájékoztatás jelent meg az írott és elektronikus sajtóban,
    • 80 újságíró regisztráltatta magát a Sajtóközpontunkban, ahol Hardy Mihály, a Hungarotherm sajtófőnöke is a rendelkezésükre állt,
    • valamennyi rangos szakmai lap, országos napilap, ill. regionális lap hírt adott a kiállításról. A napilapok közül több alkalommal is foglalkozott a rendezvénnyel a Népszabadság, Magyar Hírlap, Magyar Nemzet, Metró, Világgazdaság, Népszava, Színes Bulvárlap. Az elektronikus médiumok közül a Magyar ATV, a Hálózat TV és a Szolnoki Városi TV. A rádiók közül az Info Rádióban kétszer, a Klub Rádióban 8 alkalommal biztosítottunk néhány kiállítónknak ingyenes PR-riport lehetőséget. A 20 mp-es reklámfilmünket 10 alkalommal a Nap TV-ben, az MTV 1-en a Híradó előtt 3 alkalommal és a Szólás Szabadsága előtt 1 alkalommal vetítették. Az RTL Klub Híradója előtt 3-szor, a TV2-ben a Jó Reggelt Magyarország Mokka műsorában 7-szer és 4-szer a Tények előtt, ill. a Naplóban volt látható. A HVG-ben, a Blikkben és a Népszabadságban 2-2 alkalommal volt látható a Hungarotherm színes hirdetése.
    • A Hungarotherm látogatottságának növelése érdekében széleskörű DM-akciót bonyolítottunk, melynek lévén összesen több mint 75 000 fős célcsoportot tudtunk megszólítani, így többek között a közel 60 000 Construmára érkezőt, a 2003-ban regisztráltakat, az Építész Kamara tagjait (17 000 fő). A Mérnök Kamara Épületgépészeti Tagozat címeire 3000, az Uszodatechnikai Egyesület címeire 1500 kedvezményes meghívót postáztunk. Ingyenes meghívót küldtünk 3157 polgármesternek.
    • A Construmáról szóló híradásokban mindenhol megemlítettük a Hungarotherm külön időpontját.

Mivel a Hungarotherm látogatói kampányában a kiállítás egészére hívtuk fel a figyelmet, ezért a kiállítóknak a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően lehetőséget biztosítottunk arra, hogy a saját partnerkörüket is meghívhassák a Hungexpo Rt. által biztosított kedvezményes belépési jegyvásárlási lehetőséggel, melylyel sokan éltek is. Ígérem, hogy a teljes körű felmérés eredményeit legkésőbb június elején ismertetem a tisztelt szerkesztőséggel. Azt is megígérem, hogy az összes, Hungarotherm kapcsán felmerülő kérdést (nyitva tartás, szakmai napok száma, ciklikusság, Construmával együtt vagy külön, szakvásár vagy nagyközönségvásár stb.) a kiállítók és látogatók többségének véleményét figyelembe véve fogjuk megoldani.

Tisztelettel
Davidovics Iván
kiállítási igazgató