VGF&HKL szaklap

Miként szolgálhatja önt a legjobban tanúsított irányítási rendszere?

2016/9. lapszám | Szabó Mirtill |  435 | |

Miként szolgálhatja önt a legjobban tanúsított irányítási rendszere?

Bizonyára sokak számára ismert az „ISO” kifejezés, amelyet a hétköznapokban hallhatunk akár pályázatok kapcsán, akár beszállítói státuszok megszerzése, megtartása vonatkozásában.

Azon vezetők, akik munkahelyükön már működtetnek egy nemzetközileg egységesen ismert és elismert irányítási rendszert, jogosan várják el, hogy ez valami kedvező pluszt hozzon a szervezet életébe. Akik még nem működtetnek ilyen rendszert – hallva pro és kontra érveket –, nehezen döntik el, hogy nekik szükséges-e, s ha igen, miként fogjanak hozzá? Néhány gondolattal mindkét tábor szereplőinek szeretnék információval szolgálni, amelynek ismeretében vagy megfontolásával az eddigi kényszerűséget haszonná kovácsolhatják.

Röviden szeretnék szólni minden olyan szervezet vezetőjéhez, aki már kialakította és működteti irányítási rendszerét, vagy épp a döntés meghozatala előtt áll. Vegyük példának a sokak által már ismert ISO 9001-es minőségirányítási követelményeket. Az ISO 9001 egy általános menedzsmentrendszer, amelynek feladta olyan keretrendszert biztosítani, aminek való megfelelést követően a szervezetben kialakul egyfajta szemlélet, elkötelezettség, vevőközpontúság, és törekszik arra, hogy saját működését folyamatosan fejlesztve önellenőrző és prevenciós szemüvegen keresztül gondolkodjon és működjön.

A teljes cikket csak előfizetőink olvashatják, bejelentkezés után.

Ha van előfizetése, .
Még nem előfizetőnk? Válasszon előfizetési konstrukcióink közül!

Előfizetés

Szabványok