VGF&HKL szaklap

Szavatosság és jótállás I.

2019/12. lapszám | VGF&HKL online |  243 | |

Szavatosság és jótállás I.

Az épületgépészetben is sokszor előfordul, hogy kereskedő és vásárló elbeszél egymás mellett, mert nem ugyanazt értik bizonyos fogalmak alatt. Ez különösen akkor lehet problémás, ha vélt vagy valós minőségi kifogás merül egy termékkel kapcsolatban.

Garancia – úgy érezhetjük, hogy ezt a szót nem kell megmagyaráznunk, hiszen mindannyian értjük. A magyarba a francia garant, azaz „kezes, jótálló” tőből került át latinos végződéssel, s lett belőle garancia. Ha fogyasztóvédelemről van szó, a garancia kifejezést a „jótállás” jogi terminológia szinonimájaként használjuk. Emellett ismert még a „szavatosság” fogalma is. Sokszor azonban nem csak a vevők, hanem az eladók – vagyis akik a jótállást és a szavatosságot biztosítják – sem tudják, mi a különbség a két kifejezés között.

A teljes cikket csak előfizetőink olvashatják, bejelentkezés után.

Ha van előfizetése, .
Még nem előfizetőnk? Válasszon előfizetési konstrukcióink közül!

Előfizetés

JogszabályokKereskedelem