Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

Sokoldalú, megbízható társ a munkában

Kompakt külső, tágas raktér, variálhatóság – a Mercedes-Benz Citan

2022/9. lapszám | támogatott cikk |  583 |

Sokoldalú, megbízható társ a munkában

Tavaly ősszel kezdődött meg az új Mercedes-Benz Citan értékesítése Magyarországon. Az új modell a kompakt külsőt egyesíti a tágas helykínálattal és kimagasló raktérmérettel, mindehhez elsőrendű variálhatóság társul. A népszerű kishaszonjármű elnyerte az Év Nemzetközi Haszongépjárműve 2022 (International Van of the Year) díjat. Nem véletlenül…

A teljesen új fejlesztésű Citan karakteres formatervvel, kivételes menetkényelemmel és gazdag biztonsági felszereltséggel kínálja a Mercedes-Benz tudásának legjavát. A belső térben meghatározó szerephez jut a vízszintes elrendezésű, szárnyszerűen kialakított műszerfal. Az új Citan esetében is elérhető a Mercedes-Benz modern központi rendszere, az MBUX (Mercedes-Benz User Experience), amelyet az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-integráció egészít ki.

Praktikus, variálható csomagtér

A mindennapi munka során a sokoldalú felhasználási lehetőség és a kényelmes, praktikus rakodási lehetőség kiemelt szempontok. A Citan kompakt külső mérete (hosszúság: 4498 mm) kimagasló helykínálatot rejt. Dobozos felépítménnyel például a raktér hossza flexibilis válaszfallal akár 3,05 méter is lehet, de elérhető nyitható oldalfallal is, amely a hátsó rács elfordításával és az utasülés ledöntésével további lapos rakodófelületet biztosít hosszabb tárgyak, munkaeszközök számára. A műszeregység mellett kialakított praktikus tárolórekesz a fontos használati tárgyakhoz, munkaeszközökhöz kínál gyors elérést.

Kényelmes rakodás városi környezetben is

Városi környezetben, szűk parkolóhelyeken a kompakt méret mellett a tolóajtók könnyítik meg a munkát. A praktikus hozzáférést biztosító tolóajtók a Citan esetében mindkét oldalon elérhetőek, tágas 615 milliméter széles és 1059 milliméter magas nyílásokkal. Hátul is könnyű a hozzáférés: a dobozos verzió alsó küszöbe mindössze 59 centiméter magas. Mindkét hátsó, asszimmetrikus elrendezésű ajtó 90 fokos szögben nyílik, de szükség esetén akár 180 fokban is kihajtható.

Biztonság és kényelem

A magabiztos úttartás kényes áruk szállítása esetén kulcsfontosságú. A MacPherson első futómű az úthibák kiküszöböléséről gondoskodik. A megerősített első stabilizátor csökkenti az oldaldőlést kanyarokban. Az új Citan üresen és terhelve is precíz, megbízható, ugyanakkor kényelmes utazást biztosít, a dobozos verzió pedig kifejezetten nagy terhelés mellett is stabil marad.

Mindemellett kivételes zajcsillapítás és üléskényelem, valamint gazdag felszereltség emeli ki az új Citant a mezőnyből. A Mercedes-Benz különösen nagy hangsúlyt fektetett a kényelem biztosítására, ami nem csak pihentető, de egyben biztonságosabb utazást is jelent. Mindezt a személyautókból ismerős megoldások (például a THERMOTRONIC automata klíma, a KEYLESS-GO indítás és az elektromos parkolófék) teszik teljessé.

Irány az elektromos

Az 5 fajta motorváltozattal elérhető Citan megfelel az Euro 6d normáknak és alapfelszereltségként ECO start-stop funkcióval rendelkezik. A Citan az utolsó belső égésű motorral fejlesztett Mercedes-Benz kishaszonjármű, az új fejlesztések kizárólag elektromos hajtással lesznek majd elérhetők. A hamarosan piacra kerülő új eCitan várható hatótávja egy feltöltéssel 285 kilométer lesz, gyorstöltőn az akkumulátor pedig előreláthatólag 40 perc alatt feltölthető lesz 10-ről 80 százalékra.

Látogassa meg valamelyik Mercedes-Benz kereskedést, nézze meg, próbálja ki az új Citant, nem fog csalódni – a modell nem érdemtelenül nyerte el Év Nemzetközi Haszongépjárműve 2022 (International Van of the Year) címet!