Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

Hűtőházak létesítése, működése

2017/11. lapszám | Csizmazia Gábor |  941 |

Hűtőházak létesítése, működése

Hazánkban a multi kereskedőcégek meghonosodásával megjelent az igény a nagy méretű hűtőházakra és logisztikai központokra. Ezekben a logisztikai központokban szükség van hűtetlen, normál és mélyhűtő terekre is. Miután az áruk mennyisége miatt ezekben a raktárakban targoncákat és egyéb szállítóeszközöket is alkalmaznak, ezért a hűtőkamráknak is extrém nagy méretűnek kell lenniük, ami viszont speciális gépészetet és egyéb speciális kisegítő berendezéseket igényel.

Kamrák szerkezete

Miután az árukat kamionszámra szállítják be és ki a központokból, a kamionfogadó-dokkoknak is hűtöttnek kell lenniük, hogy ne szakadjon meg a törvényben előírt zárt hűtőlánc. A dokkolóba nagy méretű hűtőberendezéseket helyeznek el melyek részint az előre kikészített áru hidegen tartásáért, másrészt a kamion hűtött terének előhűtéséért felelnek. A dokkolók bejáratai gumitömítésekkel vannak ellátva, melynek köszönhetően a kültér (nyitott zsilipkapuk esetén) és a dokkoló hűtött tere szinte hermetikusan el van zárva egymástól, nincs jelentős hűtőteljesítmény-veszteség, nincs meleg, a párás levegő nem áramlik a dokkolóban működő elpárologtatók felé.

1. kép: A törvényben előírt zárt hűtőláncok megbomlásának elkerülése érdekében a külvilágtól hermetikusan elzárt kamionfogadó-dokkokat is hűtik.

A teljes cikket csak előfizetőink olvashatják, bejelentkezés után.

Ha van előfizetése, .
Még nem előfizetőnk? Válasszon előfizetési konstrukcióink közül!

Előfizetés

Hűtés