VGF&HKL szaklap

Néhány szó a jótállásról

2020/9. lapszám | Versits Tamás |  46 | |

Néhány szó a jótállásról

Miért kell 3 hónapon belül beüzemeltetni egy kazánt? A kérdés nem csak egy elvi cikk alapjául szolgál, hanem szó szerint ezt a kérdést szegezte nekem egy kedves szakmabarátom. A várható jogszabályi változás tükrében talán nem haszontalan dolog, hogy részletesen megvizsgáljuk, hogy a gázkészülékgyártók kezelési és szerelési utasításában, a garanciára vonatkozó fejezeteknél szinte kivétel nélkül miért találkozunk a beüzemelési kötelezettség időbeni korlátozásával? Hogy is kell ezt érteni? Miből ered, illetve egyáltalán eredhet-e ez a kötelezettsége a végfelhasználónak, üzemeltetőnek?

Épületgépészként nem rendelkezem jogi végzettséggel, így ügyvédi szaksegítséggel alátámasztva igyekszem „hétköznapi” nyelven elmagyarázni. A kérdés tehát még egyszer: Miért írja elő egy gyártó, hogy 3 hónapon belül helyeztesse a fogyasztó üzembe a készüléket?

Jöjjenek a paragrafusok!

Először nézzük meg, mit írnak a jogszabályok – a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv (Ptk) 6:171 § és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet (Korm. Rendelet vagy Rendelet) a jótállás, közkeletű nevén garancia kapcsán.

A teljes cikket csak előfizetőink olvashatják, bejelentkezés után.

Ha van előfizetése, .
Még nem előfizetőnk? Válasszon előfizetési konstrukcióink közül!

Előfizetés

Jogszabályok