Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

Idegenkedünk az appoktól?

2021/7-8. lapszám | Erdősi Csaba |  8056 |

Idegenkedünk az appoktól?

Megkérdeztük lapunk internetes kiadásának olvasóit, használnak-e szakmájuk gyakorlása során valamilyen okostelefonos vagy tabletes applikációt, hiszen ezekből számos olyan vásárolható vagy tölthető le ingyen, amelyek egy épületgépész számára hasznosak lehetnek. Magunk is meglepődtünk, de húsz százalék alatt van azoknak a válaszadóknak az aránya, akik rendszeres apphasználók, a bennünket olvasó épületgépészek zöme pedig jól érezhetően idegenkedik ezektől a segédletektől.

A VGF&HKL szaklapban rendszeresen ajánlunk a gépészek számára hasznos appokat, melyek alaposan megkönnyíthetik a szerelők napi gyakorlatát. De a gyártók is előszeretettel szerkesztenek különböző telefonos appokat, amelyekkel saját termékeik használatát segítik. Bizonyos esetekben nem is kerülhetjük el ezek használatát, hiszen számos készülék beüzemeléséhez már szükség van a gyártó által kínált programra, anélkül el sem végezhető a munka.

Megszondáztuk az olvasókat

A vgfszaklap.hu oldalon a közelmúltban szavazásra bocsátottuk az applikációk kérdését. Arra voltunk kíváncsiak, hogy olvasóink milyen arányban használnak valamilyen applikációt a munkavégzésük során. Meglepődtünk az eredményen. A lapzártánk idején az akkor már csaknem két hete futó szavazás akkori állása szerint a válaszadók mindössze 18 százaléka ikszelte be azt a lehetőséget, hogy rendszeresen használ appokat, és ezek nagy segítséget nyújtanak számára a szakmai munkavégzésben.

A felmérésben résztvevők kereken ötven százaléka ezzel szemben már megosztott a kérdésben. Szerintük vannak ugyan olyan applikációk, amelyeket érdemes megvásárolni vagy ingyen letölteni, de a segédletek többsége egyáltalán nem hasznos, kár velük tölteni az időt.

A válaszadók 13 százaléka mondta azt, hogy inkább katalógusokat használ, mert nem szereti a mobiltelefonját nyomkodni szerelés közben. Ők applikációk helyett inkább abban hisznek, hogy egy-egy munkára jó előre alaposan fel kell készülni, és akkor nem érheti őket meglepetés.

Ugyancsak 13 százalék nyilatkozott úgy, egyáltalán nem használ semmiféle appot. – Megvannak a szerszámaim, és ha valami nem világos, megkérdezem közvetlenül a gyártót vagy a szervizt – nekik ez a munkamódszerük. A fennmaradó hét százaléknak egyáltalán semmilyen véleménye nincs a kérdéskörben.

VGF&HKL szavazás

17% Igen, rendszeresen. Számomra nagy szolgálatot tesznek a különböző appok
48% Némelyik applikáció nagy szolgálatot tesz, de vannak olyanok is, amelyeknek nem sok értelme van, kár letölteni
16% Inkább katalógusokat használok, nem szeretem a mobilt használni szerelés közben. Egy munkára előtte kell alaposan felkészülni
11% Egyáltalán nem használok semmiféle appot. Megvannak a szerszámaim, és ha valami nem világos, megkérdezem közvetlenül a gyártót, vagy a szervizt
8% Nincs véleményem a témával kapcsolatban

A villanyszerelőknél más a helyzet

Az applikációkkal kapcsolatban a fentiekben ismertetett szavazást feltettük testvérlapunk, a Villanyszerelők lapja honlapjára is, és gyökeresen más eredményt kaptunk.

Ott a válaszadóknak nem 18, hanem 39 százaléka pipálta ki azt a választ, hogy igen, rendszeresen használ appokat, és ezek segítségére vannak.

Hogy mi lehet az oka ennek az elég szignifikáns eltérésnek, annak felmérése már egy másik cikk témája, lapunk mindenesetre nem áll le az épületgépészek munkáját segítő applikációk ismertetésével, mert egészen biztosak vagyunk abban, hogy ezek, ha oldódik a szakemberek idegenkedése, igenis hasznosak. Gyorsabb, pontosabb és egyszerűbb munkavégzést tesznek lehetővé, és csökkentik a hibázás lehetőségét.

VL szavazás

35% Igen, rendszeresen. Számomra nagy szolgálatot tesznek a különböző appok
44% Némelyik applikáció nagy szolgálatot tesz, de vannak olyanok is, amelyeknek nem sok értelme van, kár letölteni
7% Inkább katalógusokat használok, nem szeretem a mobilt használni szerelés közben. Egy munkára előtte kell alaposan felkészülni
14% Egyáltalán nem használok semmiféle appot. Megvannak a szerszámaim, és ha valami nem világos, megkérdezem közvetlenül a gyártót, vagy a szervizt

SzavazásSzoftverVGF&HKL szaklap