Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

Comfort Budapest vagy Hungarotherm? II.

2008/3. lapszám | Kardos Ferenc |  1897 |

Az alábbi tartalom archív, 13 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Állásfoglalás az országos épületgépész szakkiállítás koncepciójához, szakmapolitika, Kiállítói Érdekegyeztető Fórum: eredmények II.

Állásfoglalás az országos épületgépész szakkiállítás koncepciójához

  1. Egy kétévenként megrendezendő, nagy, országos kiállítás elegendő az épületgépészeti szakma fejlődésének bemutatására és a szakma találkozására.
  2. A kiállítási költségeknek csökkennie kell, jobb ár-érték arányra van szükség.
  3. Jelentősen javítani kell a kiállítási infrastruktúra és a környezet minőségét.
  4. Az országos kiállítás az épületgépész szakma kiemelkedő szakmai értékeket hordozó rendezvénye, jelentős szakmai információs forrás legyen!
  5. A tisztán szakmai napok megrendezése nagyon fontos és elsődleges. A végfelhasználók rövidebb időben való jelenléte elfogadható.
  6. A komplexebb és elmélyülésre is lehetőséget kínáló szakmai és kommunikációs eszközök alkalmazásával a kiállítók nyújtsanak többet a látogatóknak.
  7. Több szakember látogatására lehet számítani egy olyan kiállításon, amely nagy építőipari vásárral együtt van megrendezve. Ebben az esetben az épületgépész kiállításnak egyenrangú kommunikációt kell biztosítani.
  8. Friss, megújuló szakmai tematikára van szükség, a kiállítás gyorsan kövesse a szakmai és kiállítástechnikai trendeket.

2007. december 11.
Magyar Épületgépészek Szövetsége
Elnökség

 

Kiállítói Érdekegyeztető Fórum: Eredmények II.

Előző lapszámunkban már beszámoltunk a tavaly év végén lezajlott Fórum lényegi elemeiről. Most további statisztikákat adunk közre, illetve Kardos Ferenc előadásnak kivonatát ismertetjük.

Szintén megtalálható lentebb a MÉGSZ, a Magyar Épületgépészek Szövetségének állásfoglalása. Ez már egy új fejlemény, ami jelzi, hogy a szövetségek is komolyan elgondolkoztak-gondolkoznak a folytatáson. Körvonalazódik egy kiállítási kép, amely szerint kétévente kerülne megrendezésre egy országos szakmai kiállítás, ami mögé felsorakozna a szakma. Fontos, hogy az épületgépész-társadalom tudja érvényesíteni az igényeit a kiállításszervezőnél, és ne csak 2009-ben, amikor a két helyszín közötti rivalizálás kiváló alkupozíciót biztosít nekünk, hanem azután is, amikor esetlegesen újra monopolhelyzetbe kerül egy szervező. Ehhez a gépészek részéről a tárgyalópartnereknek hosszú távú gondolkodásra és több ciklusra szóló szerződésre lesz szükségük. Fontos, hogy ne csak az azonnali, egyszeri pozíciónyerés lebegjen a szemük előtt; itt egy minden félnek rentábilis alkura van szükség.

Alábbi statisztikáink az Érdekegyeztető Fórumon felvett adatok alapján készültek. Honlapunkon ( www.vgf.hu ) az összes, a lapba helyhiány miatt be nem került táblázatot megtalálhatják olvasóink.

Kardos Ferenc előadása

(Kardos úr mint egy kifejezetten megújuló energiákkal foglalkozó gyártói képviselet, kivitelező cég képviselője tartotta meg beszámolóját, így valamennyire speciális, az épületgépész szakma egészére nem érvényes igényeket fogalmazott meg. Ám a terület, amit képvisel, egyre fokozottabb jelentőséggel bír! A szerkesztő.)

A Kardos Labor 2004-ben indította új üzletágként megújuló energiás tevékenységét. A gépész-köztudatba való bekerüléshez legfontosabbnak a szakmai kiállításokon való megjelenést tekintettük az internetes marketing mellett.

A megújuló szakterület nem nevezhető sikerágazatnak Magyarországon, de legalább egy pozitív oldala azért van. Szinte bármelyik szakkiállításon megjelenhettünk, mindenütt nagy volt az érdeklődés. Volt olyan év, amikor sorra vettük a tavaszi kiállításokat, néha a pavilont sem bontottuk el két kiállítás között. A pécsi szezonnyitó után Construma, majd Hungarotherm, utána jött az Industria, ősszel pedig Ökotech. Minden megújuló témához kapcsolható kiállításon jártunk, csak a Comfort Budapest maradt ki eddig véletlenül.

Jelentős összegeket emésztett fel egy-egy kiállítás, hamar vásároltunk saját pavilont és egy faházat, mivel látható volt, hogy kiállításra járni szinte ?kötelező?.

2007-ben rövid vívódás után a Comfort Budapest/Hungarotherm dilemmát gordiuszi módon oldottuk meg, nem mentünk egyikre sem, látva a szakma megosztottságát. Alacsony látogatottságú kiállításon kész ráfizetés részt venni, hiszen a költségek megegyeznek egy ?telt házas? expóéval.

Az előzők helyett inkább az először megrendezésre kerülő Renexpo-t választottuk.

Jó példaként érdemes megemlíteni az ausztriai Wels megújuló energiás kiállítását. Külső megjelenésében meg sem közelíti az itthon megszokott elegáns rendezvényeket. Mégis, az osztrák cégek saját bevallásuk szerint éves megrendeléseik több mint felét itt kötik le. Pedig a kiállítás messze a fővárostól, Ausztria távoli szegletében kerül megrendezésre. Viszont ez az expo a No.1, nem rendeznek még egy hasonlót az egész országban.

Visszatérve a hazai állapotokra, több kiállítótól hallhattuk, hogy gépész létére 2008-ban csak a Construmán fog megjelenni, annak ellenére, hogy az alapvetően az építőipar kiállítása. Viszont komoly hagyománya van, garantált a tömeges látogatottság. Kell-e ennél több egy kiállításon megjelenő cégnek?

A Kardos Labor többször volt az Industrián, amely nem a megújuló energiáról szól. Ennek ellenére, vagy éppen ezért, tömegek álltak a standunknál, hiszen az egész kiállítás a ?miénk volt?, egyetlen konkurens cég sem volt jelen.

A kiállítások pedig szükségesek egy cég üzletvitelében, hiszen a látogatókkal csak ott kialakítható bizalmi kontaktus semmivel sem pótolható. Egy kiállítás hatósugara több évre kiterjed, gyakran jelentkeznek vásárlóként korábbi kiállítások látogatói, régi brosúrákkal a kezükben.

Eddigi tapasztalataink alapján évente legalább két nívós kiállításon ott kell lenni. Ha váltott években lenne megrendezve a Hungarotherm és a Comfort Budapest, akkor valószínűleg mindkettőn részt vennénk, hiszen várhatóan sokkal magasabb lenne a látogatottság, mint a 2007-ben tapasztalt.


Kérjük, szánjon pár pillanatot a cikk értékelésére. Visszajelzése segít a lap és a honlap javításában.

Hasznos volt az ön számára a cikk?

 Igen

 Nem