Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

GépészninjaSzakmakörnyezet

Árazási technikák

Gyakorlati jótanácsok a kommunikáció feketeöves mesterétől

2019/4. lapszám | Szilágyi László |  8311 |

Figylem! Ez a cikk 6 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Árazási technikák

Akár vízszerelőként, akár klímaszerelőként kínáljuk szolgáltatásainkat, vállalkozóként egységesen érint bennünket a kérdés, hogy mennyiért vállaljuk a munkát. Senki nem szeretne olcsón dolgozni, de sokan félnek árat emelni, nehogy elveszítsék a megbízást. Gépészninja abban nyújt most segítséget, hogy átgondoltan, tudatosan és nem utolsósorban hatékonyan árazzuk be a szolgáltatásainkat.

Az árképzés igazi (harc)művészet, hiszen a hasznunk, a profitunk múlik rajta. Egy évre vetítve egy sikeres árazási stratégia jelentősen megnövelheti a zsebünkben maradt összeget.

Felhívom a figyelmet, hogy az alábbiakban ismertetett marketingeszközök, -fogások jóhiszeműséget és korrekt magatartást feltételeznek. Egy profi kommunikációs szakember ezeket a marketingeszközöket ügyesen és tisztességesen használja, nem az a célja, hogy megtévessze a megrendelőt! Ezek az eszközök fegyverek, amiket csak jóra szabad használni, etikusan, saját munkánk hatékonyságnövelésére és vállalkozásunk elősegítésére a piaci versenyben. Nélkülözhetetlen hozzá a minőségi és becsületes munkavégzés.

Hogyan képezzük árainkat? Azaz hogyan ne! Semmi esetre sem javaslom az érzésre, hasra ütésre vagy „pofára” történő árazást, amit sajnos a mai napig tapasztalok. Ez már rövidtávon is komoly veszteséget okozhat nemcsak a megrendelőnek, hanem saját magunknak is. Fontos, hogy az árazásunk mindig valós adatokon alapuljon, tudatos döntés eredménye és aktuális legyen. Korábbi tapasztalataik alapján sokan rászámolnak egy kicsit az árra:ez rövidtávon nyújthat biztonságot, de semmi esetre sem kockázatmentes megoldás.

Mivel az épületgépészeti szerelés alapvetően szolgáltatás, ezért most elsősorban ennek az árazására helyezzük a hangsúlyt. Ennek ellenére nem elhanyagolható tény, hogy optimális esetben a vállalkozó emellett tudja eladni a termékeket és a segédanyagokat is, hiszen az eladás profitrátája sok esetben elérheti a munkadíjét. A termékek árazása nagyon összetett kérdés, és a termék piaci helyzetétől, típusától, a célközönségtől és az értékesítés jellegétől is függ. Most a fókuszt a szolgáltatásra helyezzük.

A cikk még 11 580 karakternyi szöveget tartalmaz.

A teljes cikket bejelentkezés után olvashatja el,
ha ön előfizetőnk vagy megvásárolta a cikket vagy a lapszámot.

Ha van előfizetése, vagy már megvásárolta ezt a tartalmat, .

1 cikk 990 Ft

Elolvasná ezt a cikket, de nem előfizetőnk?

990 Ft-ért, online bankkártyás fizetéssel, azonnal megveheti és azonnal elolvashatja. A megvásárolt cikkhez a későbbiekben is korlátozás nélkül hozzáférhet. Legyen előfizetőnk és minden tartalmunkat korlátozás nélkül elolvashatja!

Megveszem
ezt a cikket

1 lapszám 1990 Ft

Csak ezt a lapszámot vásárolná meg?

1990 Ft-ért, online bankkártyás fizetéssel, azonnal megvásárolhatja a lapszámot, amelyben ez a cikk olvasható, ezzel hozzáférést kap a szám összes cikkéhez, amit pdf formátumban le is tölthet.

Megveszem
ezt a lapszámot

1 éves előfizetés 9990 Ft

Legyen ön is előfizetőnk!

A VGF&HKL egy havi megjelenésű épületgépészeti szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. Válasszon papíralapú vagy digitális előfizetést! Előfizetőink korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is.

Érdekel az
előfizetés

Marketing