VGF szaklap

Árazási technikák

Gyakorlati jótanácsok a kommunikáció feketeöves mesterétől

2019. április 5. | Gépészninja |  39 | |

Árazási technikák

Akár vízszerelőként, akár klímaszerelőként kínáljuk szolgáltatásainkat, vállalkozóként egységesen érint bennünket a kérdés, hogy mennyiért vállaljuk a munkát. Senki nem szeretne olcsón dolgozni, de sokan félnek árat emelni, nehogy elveszítsék a megbízást. Gépészninja abban nyújt most segítséget, hogy átgondoltan, tudatosan és nem utolsósorban hatékonyan árazzuk be a szolgáltatásainkat.

Az árképzés igazi (harc)művészet, hiszen a hasznunk, a profitunk múlik rajta. Egy évre vetítve egy sikeres árazási stratégia jelentősen megnövelheti a zsebünkben maradt összeget.

Felhívom a figyelmet, hogy az alábbiakban ismertetett marketingeszközök, -fogások jóhiszeműséget és korrekt magatartást feltételeznek. Egy profi kommunikációs szakember ezeket a marketingeszközöket ügyesen és tisztességesen használja, nem az a célja, hogy megtévessze a megrendelőt! Ezek az eszközök fegyverek, amiket csak jóra szabad használni, etikusan, saját munkánk hatékonyságnövelésére és vállalkozásunk elősegítésére a piaci versenyben. Nélkülözhetetlen hozzá a minőségi és becsületes munkavégzés.

Hogyan képezzük árainkat? Azaz hogyan ne! Semmi esetre sem javaslom az érzésre, hasra ütésre vagy „pofára” történő árazást, amit sajnos a mai napig tapasztalok. Ez már rövidtávon is komoly veszteséget okozhat nemcsak a megrendelőnek, hanem saját magunknak is. Fontos, hogy az árazásunk mindig valós adatokon alapuljon, tudatos döntés eredménye és aktuális legyen. Korábbi tapasztalataik alapján sokan rászámolnak egy kicsit az árra:ez rövidtávon nyújthat biztonságot, de semmi esetre sem kockázatmentes megoldás.

Mivel az épületgépészeti szerelés alapvetően szolgáltatás, ezért most elsősorban ennek az árazására helyezzük a hangsúlyt. Ennek ellenére nem elhanyagolható tény, hogy optimális esetben a vállalkozó emellett tudja eladni a termékeket és a segédanyagokat is, hiszen az eladás profitrátája sok esetben elérheti a munkadíjét. A termékek árazása nagyon összetett kérdés, és a termék piaci helyzetétől, típusától, a célközönségtől és az értékesítés jellegétől is függ. Most a fókuszt a szolgáltatásra helyezzük.

A teljes cikket csak előfizetőink olvashatják, bejelentkezés után.

Ha van előfizetése, . Még nem előfizetőnk? Válasszon előfizetési konstrukcióink közül!

Előfizetés

Marketing