Árazási technikák
Gyakorlati jótanácsok a kommunikáció feketeöves mesterétől
2019/4. lapszám | Szilágyi László | 8311 |
Figylem! Ez a cikk 6 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Akár vízszerelőként, akár klímaszerelőként kínáljuk szolgáltatásainkat, vállalkozóként egységesen érint bennünket a kérdés, hogy mennyiért vállaljuk a munkát. Senki nem szeretne olcsón dolgozni, de sokan félnek árat emelni, nehogy elveszítsék a megbízást. Gépészninja abban nyújt most segítséget, hogy átgondoltan, tudatosan és nem utolsósorban hatékonyan árazzuk be a szolgáltatásainkat.
Az árképzés igazi (harc)művészet, hiszen a hasznunk, a profitunk múlik rajta. Egy évre vetítve egy sikeres árazási stratégia jelentősen megnövelheti a zsebünkben maradt összeget.
Felhívom a figyelmet, hogy az alábbiakban ismertetett marketingeszközök, -fogások jóhiszeműséget és korrekt magatartást feltételeznek. Egy profi kommunikációs szakember ezeket a marketingeszközöket ügyesen és tisztességesen használja, nem az a célja, hogy megtévessze a megrendelőt! Ezek az eszközök fegyverek, amiket csak jóra szabad használni, etikusan, saját munkánk hatékonyságnövelésére és vállalkozásunk elősegítésére a piaci versenyben. Nélkülözhetetlen hozzá a minőségi és becsületes munkavégzés.
Hogyan képezzük árainkat? Azaz hogyan ne! Semmi esetre sem javaslom az érzésre, hasra ütésre vagy „pofára” történő árazást, amit sajnos a mai napig tapasztalok. Ez már rövidtávon is komoly veszteséget okozhat nemcsak a megrendelőnek, hanem saját magunknak is. Fontos, hogy az árazásunk mindig valós adatokon alapuljon, tudatos döntés eredménye és aktuális legyen. Korábbi tapasztalataik alapján sokan rászámolnak egy kicsit az árra:ez rövidtávon nyújthat biztonságot, de semmi esetre sem kockázatmentes megoldás.
Mivel az épületgépészeti szerelés alapvetően szolgáltatás, ezért most elsősorban ennek az árazására helyezzük a hangsúlyt. Ennek ellenére nem elhanyagolható tény, hogy optimális esetben a vállalkozó emellett tudja eladni a termékeket és a segédanyagokat is, hiszen az eladás profitrátája sok esetben elérheti a munkadíjét. A termékek árazása nagyon összetett kérdés, és a termék piaci helyzetétől, típusától, a célközönségtől és az értékesítés jellegétől is függ. Most a fókuszt a szolgáltatásra helyezzük.
A cikk még 11 580 karakternyi szöveget tartalmaz.
A teljes cikket bejelentkezés után olvashatja el,
ha ön előfizetőnk vagy megvásárolta a cikket vagy a lapszámot.
Ha van előfizetése, vagy már megvásárolta ezt a tartalmat, itt tud bejelentkezni.
Elolvasná ezt a cikket, de nem előfizetőnk?
990 Ft-ért, online bankkártyás fizetéssel, azonnal megveheti és azonnal elolvashatja. A megvásárolt cikkhez a későbbiekben is korlátozás nélkül hozzáférhet. Legyen előfizetőnk és minden tartalmunkat korlátozás nélkül elolvashatja!
Csak ezt a lapszámot vásárolná meg?
1990 Ft-ért, online bankkártyás fizetéssel, azonnal megvásárolhatja a lapszámot, amelyben ez a cikk olvasható, ezzel hozzáférést kap a szám összes cikkéhez, amit pdf formátumban le is tölthet.
Legyen ön is előfizetőnk!
A VGF&HKL egy havi megjelenésű épületgépészeti szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. Válasszon papíralapú vagy digitális előfizetést! Előfizetőink korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is.