VGF szaklap

Müszi!

Reklámfogások Gépészninjától, a kommunikáció feketeöves mesterétől

2019. szeptember 6. | Gépészninja |  25 | |

Müszi!

Egy egész generáció emlékeibe égett a Mezőgazdasági Ügyvitelszervezési és Számítástechnikai Közös Vállalat reklámszlogenje. Holott semmi egyéb nem történt, mint hogy egy jól öltözött úriember előbb levette a kalapját, majd csettintett, és csak ennyit mondott: Müszi! A siker ellenére sem gondolom, hogy akár értékesítési, akár marketing szempontból túl hatékony lett volna a reklám, hiszen gyakorlatilag senki nem tudja, mit jelentett a mozaikszó. Ma már megváltoztak a reklámok, és a sikere érdekében ezt minden vállalkozásnak célszerű szem előtt tartani.

Bár a Müszi reklámját mindenki ismerte, a tény, hogy ennek ellenére fogalmunk sem volt, mivel foglalkozik a reklámozott társaság, jól tükrözi a hazai reklámipar akkori állását. Évtizedekkel ezelőtt kevésbé volt fontos a tudatos kommunikáció, a befolyásolás, inkább tájékoztató jellegű reklámokat láthattunk, „húst a hentestől” kaliberűeket. De vajon szüksége van-e egy víz-, gáz-, fűtésszerelőnek a reklámra, és hogyan kezdjen neki? Véleményem szerint a reklámozás hasznos marketingeszköz, és segítek, hogyan lehet a legkönnyebben és leghatékonyabban elkezdeni.

A teljes cikket csak előfizetőink olvashatják, bejelentkezés után.

Ha van előfizetése, . Még nem előfizetőnk? Válasszon előfizetési konstrukcióink közül!

Előfizetés

Marketing