Vaillant Expo
2015. május 20. | támogatott cikk, szponzor: Vaillant |
Az alábbi tartalom archív, 10 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

A Vaillant története az 1874-es esztendőig nyúlik vissza, Johann Vaillant ugyanis ekkor alapította meg kézműves vállalatát Németországban, Remscheid-ban. A kezdetben rézművességgel és szivattyúgyártással foglalkozó kisüzem idővel kinőtte magát, de a vállalat mind a mai napig családi tulajdonban maradt.
A cég húsz év múlva, 1894-ben tette meg az első jelentős lépést az ismertté válás rögös útján; ekkor szabadalmaztatták ugyanis gázüzemű, zárt rendszerű vízmelegítőjüket, amely lehetővé tette a víz higiénikus felmelegítését, anélkül, hogy az érintkezett volna a kiáramló füstgázzal. Ezzel a jelentős hatású újítással Johann Vaillant létrehozott egy új piaci szegmenst a fűtéstechnikában.
Vaillant úr kezdetben egy kis épületben űzte a rézműves, szivattyús mesterséget, majd ahogyan egyre több megrendelést kapott, annak megfelelően bővítette üzemét. 1924-ben újabb áttörés következett a gyár, és a fűtéstechnika történetében. Johann Vaillant megalkotta az első központi fűtésű kazánt, ahol a hőenergia-átadást radiátoros hőcserélővel biztosították. Így egységessé vált az épület fűtési rendszere, és ez az elv túlélt napjaink fűtéstechnikájáig.
A remscheidi üzem a folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhetően mára városnyi méretűre duzzadt. A Vaillant 13 ezer alkalmazottjából 4000 itt, a cég központjában dolgozik, ahol nemcsak összeszerelés, hanem gyártás is folyik. Külön érdekesség, hogy a kazánok elektromos rendszerét is itt gyártják és szerelik össze. Mindezek mellett óvoda és iskola is helyet kapott az üzem területén. Az egykori rézműves, szivattyús műhely ma Európa egyik legjobban prosperáló gyárkomplexuma, ahol a legmodernebb technológiákkal felvértezve gyártanak épületgépészeti eszközöket a világ minden pontjára.
Marketingben is a csúcson
Johann Vaillantnak nemcsak technológiai és innovatív érzéke, hanem korát meghaladó marketingszemlélete is volt. Ennek köszönhetően születhetett meg az ismert logó, a tojásból kikelő nyúl, melynek érdekes története van. Húsvétvasárnap, 1899-ben, a gyerekek a kertben játszanak, Johann Vaillant pedig, a szigorú erkölcsű és mélyen vallásos katolikus rézműves és szivattyúgyártó kezébe veszi az újságot – végre nyugalom van, olvashat. Épp a Régi és új világ című vallási magazint lapozgatja, amikor felfigyel egy különös képre: egy nyuszi ugrik ki egy tojásból, körülötte manók és kis állatkák, akik ámulnak a csodán. Johann Vaillant rögvest elhatározza, hogy megszerzi a kép használatának jogát. Külön csavar a történetben, hogy eleinte a Vaillant-katalógusokban a márkajelzés egy angyal volt, de az 1800-as évek végén nem lehetett az angyalra jogdíjlevédetési jogosultsági igényt bejelenteni, a nyuszi a tojásban márkajelzést azonban engedélyezték. Ezen a bizonyos húsvét vasárnapon indult el a sikerek felé a Vaillant-nyúl.
A derék Johann Vaillant azonban nemcsak jó katolikus, hanem saját pátriájához a végletekig hű polgár is volt, talán ennek is köszönhető, hogy cége színeit a településéihez igazította. A Düsseldorftól néhány kilométerre elhelyezkedő, a porosz rajnai tartományban megbúvó Remscheidben a zsalugáteres ablakok festéséből hagyományozódott át a zöld szín, míg a szürke a falusi házak palaburkolatának hangulatát adja vissza. Vaillant már az indulásakor tudta, hogy egy jól eltalált logó, egy markáns szín és arculat többet mond, mint ezer szó. A márkajelzés tudatos felhasználása mögött már a kezdetek kezdetén is komoly marketingstratégia állt. A Vaillant már az első pillanattól rendelkezett egy összetéveszthetetlen márkaprofillal, amely a remscheidi szerelőműhelyben kezdte pályafutását, de ma már a német nyelvterület határain belül és kívül is fogalommá vált.
Látogatóközpontba zárt történelem
A Vaillant múltja, jelene és jövője látogatóközpont formájában elevenedik meg, mely 2015. április 21-én nyitotta meg kapuit. Nem pusztán csak egy múzeum jött létre, hanem olyan interaktív kiállítótér, ahol a látogató saját maga is részese lehet a történetnek. Ez a Vaillant Expo, hol a munkatársak személyesen vezetik körbe az 1300 négyzetméteres területen a vendégeket, elbeszélgetnek velük, sőt, átbeszélik a partneri kapcsolatok helyzetét is. A márka történelmének számos érdekes eseménye bemutatásra kerül itt, mint például az első zárt gázüzemű készülék és a Circo Geyser, de utánajárhatunk a vállalat legfontosabb anekdotáinak is. A múlt után a jelenkor fejlesztéseit bemutató rész a legújabb, de már piacon lévő megoldásokat ismerteti meg a látogatókkal.
A Vaillant innovációk dizájnja és működési mechanizmusa mellett a Green iQ termékcsoport bemutatására is sor kerül. A Green iQ Németország első olyan termékcsoport-minősítése, amely megkülönbözteti a kiváló minőség, környezettudatosság és internetes kommunikáció jegyében tervezett termékeket a hagyományosaktól.
A jövőbe való betekintés minden látogató számára izgalmat rejt. Miként alkalmazkodnak a jövő otthonai az életünkhöz? Milyen módon tárolható hosszabb időszakra az energia? Milyen technológia képes a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentésére? Olyan technológiákkal is megismerkedhetnek itt a látogatók, mint a zeolitos hőszivattyú vagy az energiacella.
Az ötletesség, a kitartó munka, az értékszemléleten alapuló, erkölcsös cégfilozófia hosszú távon meghozza gyümölcsét. Ezek mentén, és egy elhivatott embernek, Johann Vaillantnak köszönhetően válhatott a Vaillant cég hosszú távon sikeressé, és a mai napig vezetővé a saját szakterületén. A gyár története, jövője azt mutatja, hogy még évtizedeken át lesz meghatározó színfoltja a nemzetközi épületgépész szakmának a remscheidi székhelyű, németországi nagyvállalat.
A VGF&HKL egy havi megjelenésű épületgépészeti szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alkalommal jelenik meg. A lap cikkei a fűtéstechnika, gázellátás, vízkezelés területei mellett a hűtés-, klíma- és légtechnika témaköreit tárgyalja. A VGF elsődlegesen az épületgépészeti kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, társasházkezelők, beruházók, ingatlantulajdonosok és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, problémái és megoldásai iránt.
A VGF&HKL előfizetési díja egy évre 9990 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így közel 25 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.