Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

Nagy sikert hozott az első VGF Épületgépész Forma-1

| |  3505 | |

Nagy sikert hozott az első VGF Épületgépész Forma-1

A 11 épületgépészeti szakképző iskola diákjai által műanyagcső-gyártó cégek anyagaiból készített három- és négykerekű járgányok kiváló versenyt produkáltak az Épületgépészek Napján. Mindez remek promóciója volt az Épületgépészeti Szakoktatási Kerekasztalnak. Képekkel, videóval illusztrált cikkünk itt olvasható.

December 2-án, 9 és 12 óra között zajlott a Budapesti Műszaki Egyetemen a VGF szaklap által szervezett Épületgépészeti Szakiskolai Kerekasztal, melynek kitűzött célja az volt, hogy tárja fel a szakképzés problémáit, próbáljon megoldásokat találni rá, és keltse fel az állami döntéshozók figyelmét. E céljait, bátran mondhatjuk, elérte.

Szemán Róbert VGF főszerkesztő köszöntője után Fábián Zoltán, a Szily Kálmán Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium tagintézmény-vezetője beszélt az épületgépészeti szakoktatás képzési rendszere. Őt Feketű Béla, a Szegedi Szakképzési Centrum Móravárosi Ipari Szakképző és Általános Iskolájának igazgatója követte, Szakemberkérdés az épületgépészeti oktatásban című prezentációjával. Smidéliusz Béla, a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum Arany János Műszaki Szakközépiskolája és Szakiskolája mérnöktanára és szakmai igazgató-helyettese az épületgépészet és oktatásának a társadalomban elfoglalt helyéről beszélt, az előadások sorát pedig Kocsis István épületgépész szakmérnök, a Miskolci Szakképzési Centrum Kós Károly Építőipari Szakközépiskolája és Szakiskolája tagintézmény-vezetője zárta, Diákok az épületgépészeti szakoktatásban című előadásával.

A Kerekasztalon elhangzottak kiértékelése a december és a január feladata lesz a VGF számára, de az érdeklődés és az aktivitás azt jelzi, hogy valami megmozdult a szakmában, és nagyon nagy igény van a jobbításra.

12 órától jött el a várva várt Forma-1-es verseny, melyre 11 szakképző intézmény, 11 szponzorral a háta mögött hónapok óta készült. A versenyautók végül menetkészen rajthoz álltak időben, és rendkívül izgalmas, borulásokkal, kiállásokkal, előzésekkel tarkított versenyt vívtak a BME K épületet mögötti park aszfaltján. Ám előtte, hogy a rajtsorrendet megállapíthassuk, az autókat szakavatott zsűri bírálta el, melynek tagjai a következők voltak: Denk András, a Magyar Mérnöki Kamara Épületgépészeti Tagozatának egykori elnöke, a Geberit Kft. volt ügyvezetője, Chappon Ákos, a Kamleithner Budapest Kft., ügyvezetője, Nemes Lajos, a CLH Kft. ügyvezetője, valamint Németh László, az Ensi Kft. ügyvezetője.

A zsűri két szempont alapján bírált: a szépség, dizájn, valamint az épületgépészeti szakmunka színvonala alapján. A három „épületgépészetileg” legszebb járgány pedig a Bornemissza, a Pollack, valamint a Szily „kezéből” került ki.

A rajtsorrend a szépségversenyen, valamint az időmérőn elért eredmények átlagolásával született meg, így péntek délután 2-kor elindulhatott a futam.

És íme a végső sorrend:

  1. Szily Kálmán Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Budapest
  2. Bornemissza Gergely Szakközép-, Szakiskola és Kollégium, Eger
  3. Budapesti Műszaki Egyetem Épületgépészeti és Gépészeti Eljárástechnikai Tanszék
  4. Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola, Székesfehérvár
  5. Kós Károly Építőipari Szakközépiskola és Szakiskola, Miskolc
  6. Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskola, Debrecen
  7. Széchenyi István Szakközépiskola és Szakiskola, Tapolca
  8. Arany János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Budapest

Három autónál technikai problémák léptek fel verseny közben, ők sajnos nem tudták befejezni a futamot: Fazola Henrik Szakképző Iskola, Miskolc; Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kar Gépészmérnök Tanszék; Puskás Tivadar Fém- és Villamosipari Szakképző Iskola és Kollégium, Szombathely.

A dobogósok díjazását a következő cégeknek köszönhetjük: Arco, Coxtherm Kft., Homor és Lányai Kft., Siemens Zrt., Rothenberger.

A verseny izgalmas pillanatai:

Folyik a küzdelem, kieső még nincs

Izgalomban nem volt hiány

Széchenyi Vörösmartyt készül előzni

Kis torlódás a kanyarban

​Eredményhirdetés: a győztesek. 3. BME, 1. Szily, 2. Bornemissza

Tekintse meg a versenyről készült fotóalbumot a Facebook-oldalunkon!

Végül pedig soroljuk fel az autók építésében és megversenyeztetésében résztvevő iskolákat és szponzoraikat, akik az anyagokat, szükség esetén tanácsokat, szállítást biztosították nekik.

Mindenkinek köszönjük a részvételt, és gratulálunk! Lesz alkalom a javításra, illetve az ismétlésre, az autók további szpojlerezésére, hiszen a második futamra nemsokára, 2017 áprilisában, a Construma-Hungarothermen sor kerül.

ConstrumaForma-1KékgallérosSportSzakoktatásVideó