Épületgépész vállalatoknak is kötelező az új cégkapu
2017. július 12. | VGF online | 3288 |
Az alábbi tartalom archív, 6 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

2017. augusztus 30-ig a cégek és egyéb szervezetek kötelesek bejelenteni hivatalos elektronikus elérhetőségüket az új cégkapun, így a jövőben gyorsabb és kényelmesebb lesz a hivatali ügyek intézése.
A magánszektorban ismert ügyfélkapu után, most a cégek kerültek sorra, hiszen nyár végéig minden vállalkozásnak be kell jelentkeznie az ügyfélkapuba.
FIGYELEM: Az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu-szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, ebből adódóan a regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.
Az új rendelkezés azért jött létre, hogy a jogi személyek ügyintézése fokozatosan áttérjen a papíralapúról az elektronikus formára.
A cégtörvény 2017. január elsejétől hatályos módosítása értelmében a cégjegyzéknek valamennyi gazdálkodó szervezet esetében tartalmaznia kell a cég hivatalos elérhetőségét. Ennek nyilvántartása 2018. január elsejétől kötelező, de a már létező gazdálkodó szervezeteknek az elérhetőség bejelentését 2017. augusztus 30-ig kell teljesíteni. Ezt az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló címet vagy a rendelkezési nyilvántartásba, vagy a gazdálkodó szervezetre vonatkozó nyilvántartásba (jellemzően Cégbíróság) kell bejelenteni.
Mire jó nekünk a cégkapu?
A hivatalos elektronikus elérhetőség a hivatalokkal történő kapcsolattartást fogja szolgálni. 2018-tól többek között az államigazgatási szervek, közigazgatási szervek, helyi önkormányzatok, végrehajtók, közüzemi szolgáltatók kötelesek lesznek meghatározott esetekben az elektronikus ügyintézést biztosítani.
A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján augusztus végéig kell elvégezni, a törvény azonban egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így ez 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg. Az illetékes hatóságok 2018. január 1-jétől jogosultak lesznek a törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés megindítására azon gazdálkodó szervek esetében, amelyek nem regisztráltak.
Cégkapu-regisztráció folyamata
Hol lehet létrehozni?
A regisztrációhoz a cegkapu.gov.hu weboldalt kell felkeresni. A rendszer először egy azonosítást kér (ügyfélkapus), ezt követően lehet elkezdeni a cég adatainak a regisztrálását.
- Cégképviselő vagy a meghatalmazottja:
- bejelentkezik az alkalmazásba (saját ügyfélkapu jelszavával),
- kiválasztja a regisztrálandó cég cégformáját,
- megadja a szükséges adatokat (a meghatalmazottnak egy regisztrációs űrlapot kell kitöltenie, ahol el kell végezni a szükséges elektronikusan hitelesített dokumentumok csatolását).
- A regisztrációs alkalmazás kapcsolatba lép az érintett közhiteles nyilvántartásokkal és ellenőrzéseket hajt végre.
- Eredményes regisztráció esetén az alkalmazás eltárolja a regisztrációs adatokat, és elektronikusan hitelesített visszaigazolást ad.
A VGF&HKL egy havi megjelenésű épületgépészeti szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alkalommal jelenik meg. A lap cikkei a fűtéstechnika, gázellátás, vízkezelés területei mellett a hűtés-, klíma- és légtechnika témaköreit tárgyalja. A VGF elsődlegesen az épületgépészeti kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, társasházkezelők, beruházók, ingatlantulajdonosok és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, problémái és megoldásai iránt.
A VGF&HKL előfizetési díja egy évre 8990 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 22 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.