Ha Chuck Norris fűtésszerelő lenne...
Mercedes-Benz X-osztály
2019. november 20. | támogatott cikk, szponzor: Mercedes |
Az alábbi tartalom archív, 5 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
A VGF&HKL kiadója egy Mercedes pick-up-ot tesztelt, ahol az elsődleges szempont az volt, hogy épületgépész-kivitelező szemmel nézzük meg mennyire lehet jó választás ez az autó egy szerelő számára.
A szokásos autótesztekkel ellentétben itt nem az autó menetstabilitását, a futóművet és a vezetéstechnikai élményt elemeztük, hanem az autó funkcióját.
Miért jó egy fűtésszerelőnek?
Alapvetően abban gondolkodtunk, hogy céges autóként nyilván egy dobozos haszongépjármű az ideális megoldás. Viszont van sok olyan kisvállalkozó, akik személyautót használnak erre a célra. Rendszeresen látom, hogy egy kombi személyautó van dugig pakolva szerelvényekkel, majd hétvégén ugyanezzel az autóval közlekedik a család. Az ilyen kivitelezőknek lehet megfelelő alternatíva egy ilyen pick-up, hiszen egy ilyen autó egyesíti a személyautók és a haszongépjárművek előnyeit, sőt a terepjárók minden pozitív tulajdonságával is felruházza.
Mercedes személyautóként
Egy igazi presztízsautó. A Mercedes csillaga a felsőkategória védjegye. Akinek ilyen autója van az magabiztosságot, erőt és megbízhatóságot sugároz, ahogy az autó is. Az autó nagyon szép kívül, belül. A belső tere nagyon kényelmes, sok komfortot és minőséget sugárzó kiegészítővel, ahol a high tech, futurisztikus konzol és a kijelző mellett szerencsére a hagyományos gombok és tekerők is megvannak, így a dizájn mellett a gyors, hagyományos kezelőfelület is rendelkezésünkre áll. Az egész utasfülke nagyon magas, ahol egy nagydarab ember is kényelmesen elfér, és a fellépőnek köszönhetően könnyedén be is tud szállni. A négyajtós, 5 személyes kivitel egy nagy család számára is megfelelő. Az egyetlen negatívum a hátsó ülések előtti kisebb lábrész, ami városi közlekedésnél és gyerekeknél nem gond, de külföldi útra már nem szívesen szállnék be hátra, nyilván nem is volt ez cél az autó tervezésénél. Szerencsére könnyű vele parkolni, befér egy személyautó helyére is a parkolóházban. A klasszikus csomagtartó hiánya miatt, ha személyautóként is használjuk szinte kötelező a platóra egy fedél, hogy a cuccainkat tudjuk szállítani, viszont akkor tuti a mi autónknak lesz a legnagyobb csomagtartója és befér a család összes biciklije is.
Mercedes, mint haszongépjármű
Ha ezt az autót választjuk, visszaigényelhetjük az áfá-t, elszámolhatjuk költségként a szervizeket, alkatrészeket, sőt az üzemanyagot is. Mi egy dízelautót teszteltünk – a 250D-t –, ami 10 litert fogyasztott, de nyomtuk neki rendesen, nem takarékoskodtunk.
A pick-up lehajtható hátsó platójának köszönhetően, akár több raklapot is be tud rakni egy targonca. Ha van rajta zárható fedél, biztonságban tudunk vele szállítani, akár egy dobozos kishaszongépjárművel. A külön csomagtér miatt megkíméljük az utasteret, ahova viszont az embereinket is be tudjuk ültetni és 5 fővel tudunk utazni a kivitelezés helyszínére. A csövek akár a platón döntve, ha van fedél, fektetve felrakhatók. Egy kisebb lakás akár komplett gépészete felpakolható. Nagy felületeire lehet matricákat rakni, sok reklámfelület van rajta. A minőség, amit a Mercedes képvisel, nagyon jól erősítheti a cégünkről alkotott képet. Mivel ez egyben a személyautónk, egy autó helyet megspórolunk a garázsban is.
Mercedes, mint terepjáró
Egy gombbal átállítjuk az autót négykerékmeghajtásba, és ezzel az agyunk is átkapcsolhat Chuck Norris-üzemmódba. Igazi városi cowboy életérzés ezzel a pick-uppal közlekedni, ahol megszűnnek a padkák, nincs többé kátyú, szó sincs emelkedőről, nem is vesszük észre, hogy az építkezési területen 20 cm-es sárban kell parkolnunk. Mi nem bírtuk ki, hogy ne térjünk le az aszfaltról és ne őrültködjünk kicsit a pusztában.
A Mercedes-Benz X-osztályt hatalmas élmény vezetni, az autó nagyon magas, a forgalomban mindenek felett áll. Kényelmes, biztonságos, határozott. Már az első pillanattól előjött belőlünk a vadnyugati érzés, be is ugrottunk a westernboltba egy új csizmáért.
Az autó ára kedvezőbb, mintha három autót használnánk, de sokkal költségesebb, mintha egy használt kombival járnánk. Elsősorban olyan épületgépész-kivitelezőknek ajánlom, akik ki tudják gazdálkodni ennek az autónak és a Mercedes presztízsmárkának az árát és kihasználják ennek a gépöszvérnek minden előnyös tulajdonságát. Az autó lízinggel kombinálva, nagyobb beruházás nélkül beépíthető a havi költségeinkbe. Aki úgy dönt, hogy beruház rá, nem fog csalódni, nagyon szerethető autó, mind munkaeszközként, mind családi autóként.
Szeretettel ajánljuk a tesztelés során készült pörgős videónkat, ám nézzétek el nekünk szándékos „komolytalanságunkat”!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Lapunk nem létezhet előfizetők nélkül, ezért fontos, hogy minél több, szakmáját szerető, munkájára igényes épületgépészt, víz-, gáz-, fűtés-, hűtő-, klíma-, légtechnika-szerelőt tudhassunk olvasóink között. Ha Ön is egy ilyen kolléga, akkor szavazzon nekünk bizalmat és a VGF&HKL-re való előfizetéssel fejezze ki a szakma iránti elkötelezettségét! Az éves előfizetés díja 9990 Ft, amit akár azonnal, bankkártyával is kiegyenlíthet. Ezért az összegért 10 lapszámot juttatunk el Önhöz, ami azt jelenti, hogy egy szám mindössze 999 Ft-ért kerül a postaládájába. Mit kapunk manapság ennyi pénzért? A napi munkavégzéshez elengedhetetlen szakmai ismereteket biztosan nem!
A VGF&HKL egy havi megjelenésű épületgépészeti szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alkalommal jelenik meg. A lap cikkei a fűtéstechnika, gázellátás, vízkezelés területei mellett a hűtés-, klíma- és légtechnika témaköreit tárgyalja. A VGF elsődlegesen az épületgépészeti kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, társasházkezelők, beruházók, ingatlantulajdonosok és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, problémái és megoldásai iránt.
A VGF&HKL előfizetési díja egy évre 9990 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 22 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.