Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

Virtuális ISH

Összesen 373 vállalat mutatta be termékeit az ágazat legnagyobb nemzetközi vásárán

| |  174 |

Virtuális ISH

Zöldfordulat a fűtéstechnikában, egészséges légellátás és tiszta, higiénikus fürdőszoba – ezekre a társadalmi, politikai és gazdasági jelentőségű témákra irányította rá a figyelmet a világ legnagyobb épületgépészeti szakkiállítása, a járványhelyzet miatt idén csak az online térben megrendezett frankfurti ISH. Az alábbiakban a szervezők záróközleményét ismertetjük.

A rendezvény idén a koronavírus-helyzet miatt jelentősen eltért a megszokottól. A kiállítók és az érdeklődők nem a szokásos helyszínen, a frankfurti vásárváros impozáns pavilonjaiban, hanem csupán a virtuális térben találkozhattak március 22. és 26. között. A kiemelt témák már az ISH hivatalos megnyitója előtt sem jelentettek meglepetést.. Peter Altmaier, a német gazdasági és energiaügyi miniszter az éghajlatpolitika legfontosabb kihívásairól beszélt, külön kiemelve az európai zöld megállapodást (Green Deal). Volker Bouffier, Hessen állam miniszterelnöke és Markus Frank, Frankfurt város polgármesteri hivatalának gazdasági osztályvezetője szintén hangsúlyozták a fenntartható megoldások és technológiák fontosságát. A fentiek szabják meg azt a keretrendszert, amely a jövő fűtési megoldásait meghatározza. Az alacsony kibocsátású, fenntartható fűtési rendszerek döntő mértékben járulnak hozzá az éghajlati célok eléréséhez. Meg kell duplázni az elavult fűtőberendezések cseréjének ütemét. Nagyobb tempóban kell átállni az elektromos megoldásokra. Növelni kell a biogázok és a biomassza (fa, fapellet, stb.) fűtési és kogenerációs (hő- és kapcsolt áramtermelés) célú felhasználását, ezenkívül a fűtéstechnikai piacot be kell vonni a hidrogénalapú technológiák fejlesztésébe.

A kiállítás egy másik fontos témája az volt, miként lehet higiénikusan működtetni a szellőző- és légkondicionáló rendszereket a koronavírus-járvány idején. Ezekkel a témákkal légtechnikai fórum foglalkozott.

A 2021. március 22. és 26. közötti élő esemény során összesen 290 órányi tartalmat „sugároztak”. A 277 eseményt több, mint 47 000 néző nézte meg. Összességében mintegy 69 000 résztvevő használta aktívan az ISH digitális platformját, amely egészen 2021. április 30-ig nyitva áll az összes résztvevő előtt, ezáltal lehetőséget biztosítva számukra a rögzített tartalom megtekintésére és kapcsolatfelvételre a potenciális ügyfelekkel vagy beszállítókkal.

ISH

Kapcsolódó