Barion Pixel

VGF&HKL szaklap

Javítás karbantartás helyett?

2024. október 2. |  602 |

A hosszú és kánikulai napokkal bővelkedő nyár után hirtelen ért minket a lehűlés. Sokan ekkor döbbentek rá, hogy gázkazánjuk, fürdőszobai gázmelegítőjük vagy -konvektoruk egyáltalán nem, vagy laikus szemmel is láthatóan rosszul, hibásan működik.

Mit tehetnének, hívnak egy gázszerelőt, de gyakran elhallgatják előtte a valós helyzetet, és javítás helyett szemérmesen – vagy számító módon – javítás helyett karbantartásra invitálják. Pedig a kettő között nagy a különbség árban és munkában is, és ebből bizony komoly feszültségek, viták, összeveszések alakulnak ki.

Ön mit tesz, ha a helyszínen derül ki, hogy bár karbantartásra hívták, valójában alapos javításról van szó, és az ügyfél ezt nem akarja elismerni, alkudozik?

A szavazás lezárult

Eredmények:

5%

Nem szoktam ilyen helyzetbe kerülni, mert már a telefonban arra kérem az érdeklődőt, hogy kapcsolja be a készüléket, és mondja el, mit tapasztal. Így kiderül, miről van szó. Tájékoztatom, és ha megállapodtunk, akkor megyek ki.

21%

Ha kiérkezem a helyszínre, mindig ragaszkodom hozzá, hogy az ügyfél kapcsolja be a készüléket, így nem mondhatja, hogy korábban működött. Ha ekkor meg tudunk állapodni, elvégzem a karbantartást és a javítást, ha nem, sarkon fordulok.

37%

Helyszín- és szituációfüggő a reakcióm. Ha azt látom, hogy nem akartak becsapni, és az ügyfél tényleg akkor szembesült a valós helyzettel, a karbantartásra kialkudott ár felett anyagáron elvégzem a javítást is.

32%

Helyben nem tudok mit kezdeni az ilyen helyzetekkel, mert ha karbantartásra hívtak, nincs időm javítással bíbelődni, hiszen vár a következő ügyfél, és távozom azzal, hogy ha úgy gondolják, megállapodhatunk egy új időpontban.

5%

Minden ilyen helyzetben sarkon fordulok!